dinsdag 20 oktober 2015

Disneyprinsessen kruipen in elkaars rollen!

Jasmine als Sneeuwwitje Bron

Vandaag kwam ik tijdens mijn dagelijkse facebook-ronde een heel erg leuke en interessante kunstenaar tegen. Dylan Bonner en ik wilde een aantal van zijn kunstwerken graag met jullie delen!

Ik ben een enorm grote Disney fan en dat is waarschijnlijk de reden dat deze kunstenaar mij zo erg aanspreekt! Dylan Bonner heeft iets heel bijzonders gedaan met alle Disneyprinsessen.
Hij heeft de Disneyprinsessen een kijkje laten nemen in elkaars films.. De prinsessen hebben van persoonlijkheid geruild maar toch zie je bij elke prinses bepaalde eigenschappen weer terug. De prinsessen blijven zichzelf ook al staan ze in een compleet andere setting dan bij hun eigen sprookje hoort.




Mijn favoriet is Doornroosje als Jasmine. Ik vind de werelden van Doornroosje en Jasmine niet bij elkaar passen, maar dit kunstwerk laat het tegenovergestelde zien. Doornroosje had zo in het sprookje van Aladin en Jasmine gepast. 

Doornroosje als Jasmine Bron

Natuurlijk mogen prinsessen Ariël en sneeuwwitje ook niet ontbreken! Ariël is weergeven als Assepoester die haar beroemde glazen muiltje verliest als ze snel van het bal weg moet omdat de betovering wordt verbroken...
Sneeuwwitje kruipt in dit kunstwerk in de rol van Belle uit Belle en het beest.


Ariel als Assepoester. Bron
Sneeuwitje als Belle Bron
Ben jij net zo'n grote fan geworden van de kunstwerken van Dylan Bonner als ik? Neem dan een kijkje op zijn Tumblr-pagina, zijn Instagram profiel of op zijn Blog! Genoeg mooie Dineykunstwerken (en meer!) om te bekijken dus! ;)

Signed,

Kim

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen