vrijdag 16 oktober 2015

Mijn eerste bericht op mijn eerste blog.


Tenminste, het is mijn eerste blog als we Tumblr niet meetellen. 
Tumblr heb ik  meer dan een jaar geleden aangemaakt om mijn 'beeldende vorming kunstwerken' te promoten. Net alsof er iemand op zat te wachten om mijn rampzalige kunst te bekijken... Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel leuk om zelf nieuwe dingen te creëren, vandaar ook deze blog, maar heel erg veel talent om mooie kunstwerken te maken heb ik niet. Geef mij maar de postmoderne of abstracte kunst waarbij de achterliggende gedachte boven de daadwerkelijke schoonheid van het kunstwerk wordt verkozen.
Achterliggende gedachtes vind ik iets heel erg moois, aangezien dit impliceert dat er vrijwel nooit iets wordt gedaan zonder doel. Ook impliceert het autonomie, een achterliggende gedachte ontstaat vanuit zelfregie. Jij bent de baas en jij bepaalt hoe je iets maakt en wat je daarbij wilt denken, niemand die kan zeggen of het goed of fout is. Hetzelfde geldt voor de mensen die naar jouw creatie komen kijken, zelf kunnen zij er ook een gedachte over vormen die niet goed of fout kan zijn.

Mijn eerste bericht op mijn eerste blog. 
Ik ben nog maar net begonnen met schrijven en ik besef me dat ik alweer erg veel onderwerpen heb aangehaald en nergens diep genoeg op in ben gegaan. Ik spring van hot naar her en mijn gedachten kan ik niet bij één onderwerp houden. Op dezelfde manier heb ik ook deze blog aangemaakt. Ik was aan het leren voor mijn tentamens en opeens was alles, maar dan ook letterlijk alles interessanter dan de leerstof. Dit ondanks ik mijn studie pedagogische wetenschappen erg interessant vind, maar daar vertel ik vast een andere keer nog wel iets over. 

Een pc met internetverbinding bij je in de buurt hebben draagt nou ook niet bepaald bij aan het concentratievermogen.. Eerst was ik nog braaf aan het zoeken naar uitleg over de leerstof en zie je in mijn zoekgeschiedenis nog heel veel termen van: 'het belang van het kind', 'gehechtheid', 'beperkingen neurowetenschappelijk onderzoek' en langzamerhand gaat het over in onderwerpen die eigenlijk niet meer zoveel te maken hebben met de stof. Na ongeveer een half uurtje kwam het cruciale moment waarop ik intypte: 'eigen blog beginnen' en nu zit ik hier en ben ik mijn eerste bericht op mijn eerste blog aan het typen.. 

Signed,

Kim