dinsdag 3 november 2015

ThrowbackTuesday- Beugelbekkie



Ik kwam een paar dagen geleden dit filmpje tegen op facebook en meteen kwamen er allerlei nostalgische gevoelens naar boven, dat is ook de reden dat ik dit filmpje met jullie wil delen. Beugelbekkie, iedereen die vroeger ook maar een beetje Jetix fanaat was kent het programma wel.
Een complete serie die toegewijd was aan een beugel en wat was het een succes (tenminste voor mij dan)!


Nee, het is geen foutje; Throwback Tuesday. Ik weet heel goed dat de 'officiele' hashtag trowbackthursday is, maar ik heb al iets speciaals gepland staan voor donderdag en dus kan deze throwback dan niet geplaatst worden. Morgen zal ik een tipje van de sluier lichten over wat het 'speciale' is wat ik donderdag ga publiceren, maar voor vandaag houden we het bij #throwbacktuesday.

Beugelbekkie gaat over het blonde meisje Sharon Spits die door haar beugel in de meest aparte situaties terechtkomt. Haar beugel is namelijk magnetisch en dat zorgt voor erg veel problemen, maar in sommige gevallen helpt haar beugel juist. Meer is er eigenlijk niet over de inhoud van de serie te zeggen, maar toch vond en vind ik het een geweldig programma. Zelfs mijn moeder, die de meeste animatieseries vreselijk vindt, vond deze serie best weel leuk en snapt ook niet waarom het niet meer uitgezonden wordt.

Het programma past naar mijn mening in de leefwereld van de kinderen van die tijd: de Jetix generatie, maar ook nog steeds in de leefwereld van kinderen uit deze tijd: de Disney XD generatie. Nog steeds is het beeld van een middelbare school net zoals het in de serie wordt verbeeld, met gemene modepopjes (Nina), lieve vrienden (Maria en Connor), heel erg leuke jongens (Aaron) en een zeurende familie.. Ik vind het dan ook heel jammer dat het programma niet meer uitgezonden wordt, maar gelukkig voor de Jetix generatie kunnen wij heel erg veel afleveringen terug kijken op YouTube! (Klik hier voor de link naar het kanaal met Beugelbekkie afleveringen!)

Braceface!!! This show made me want braces and taught me about periods. I eventually got both neither were as awesome as this show made them look.:
Bron

Maar de beugel, die magische geweldige en heel vaak vervelende beugel heeft toch echt wat met me gedaan.. Ondanks het feit dat Sharon in zoveel benarde situaties terecht kwam door haar beugel wilde ik door deze serie dolgraag een beugel hebben. En dan niet zo'n beugel die je uit kon doen, maar een echte blokjesbeugel!
Nou, mijn wens is uitgekomen ik kreeg een blokjesbeugel en ik mocht hem wel 3 jaar blijven dragen! Toen werd duidelijk voor mij dat in de werkelijkheid een beugel toch helemaal niet zo spannend is als wordt beweerd in de serie. Ik had me verheugd op het feit dat ik kluisjes kon openen met mijn beugel, maar het enige wat mijn beugel me bracht was pijn, en nog eens pijn. Later ook wel een mooi gebit, maar op dat moment was ik heel teleurgesteld en vroeg ik me af waarom ik in godsnaam ooit een beugel wilde..


Ik wens iedereen die net als ik binnen de Jetix generatie valt (en hun ouders die meekeken met de programma's en Beugelbekkie stiekem ook leuk vonden) heel veel kijkplezier op YouTube naar de Beugelbekkie afleveringen!
Natuurlijk mag iedereen die hoort tot de Disney XD generatie zijn leven ook gaan verrijken met Beugelbekkie afleveringen ;)

Signed,

Kim
Bron



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen