dinsdag 22 december 2015

Luiertaart voor volwassenen - DIY


Afgelopen week was mijn vader jarig. Hij is 49 jaar geworden en dat zit toch wel erg dicht bij die cruciale leeftijd van 50. Je mag dus met recht zeggen dat hij nu wel echt heel oud is. Dit vond ik ook en daarom heb ik hem dit jaar een speciaal cadeautje gegeven. Een cadeau dat ├ęcht bij zijn leeftijd past. Ik heb namelijk zelf een luiertaart voor hem in elkaar gezet met hierop verschillende artikelen die je nodig hebt als je een oude man bent. Maar hoe maak je zo'n taart? Dat ga ik jullie in dit bericht in vogelvlucht uitleggen.

Wat heb je nodig?


  • 9 rollen wc papier
  • Lint
  • Strikje
  • Een stift
  • Wit papier
  • Verschillende ouderdomsartikelen


Hoe ga je te werk?

Je plaats eerst 5 rollen wc papier in een rondje, dit vormt de boden voor de taart. De 5 rollen houd je bij elkaar door er een lint omheen te wikkelen. Zie afbeelding 1 voor een voorbeeld. Ik heb hier wol gebruikt, deze heb ik een aantal keer om de rollen heen gewonden.

Afbeelding 1
De tweede laag gaat volgens het zelfde principe, je plaatst nu 3 rollen wc-papier in een rondje en wikkelt hier weer een lint omhen zodat de rollen bij elkaar gehouden worden. Zie afbeelding 2.


Afbeelding 2
De derde en laatste laag bestaat uit een wc rol met een lint er omheen. Afhankelijk van hoe breed en hoe hoog jij jouw luiertaart wilt maken kun je natuurlijk meerdere rollen per laag plaatsen. Op afbeelding 3 is de basis bestaand uit de drie lagen van mijn taart te zien.

Afbeelding 3
Omdat ik het zelf mooi vond heb ik eer strikje in het midden van de taart geplaatst. Het strikje heb ik gewoon achter de wol geplaatst, hier zit het stevig en zal het niet gaan verschuiven. Zie afbeelding 4.

Afbeelding 4

Dan is het tijd om de artikelen op de taart te plaatsen. De artikelen worden net zoals het strikje achter de wol geplaatst zodat het stevig vast zit. Het resultaat hiervan kun je zien in afbeeldingen 5 en 6. Ik heb ook voor een pillendoosje gekozen om op de taart te plaatsen. Echte pillen zitten hier niet in, ik heb hiervoor smarties gebruikt, zie afbeelding 7.

Afbeelding 5
Afbeelding 6





Afbeelding 7

Om de taart helemaal af te maken heb ik nog een bordje toegevoegd die de keuze van toiletpapier voor de taart uitlegt. 'Wiping away another year'. Bij het maken van dit bordje gebruik je de stift en het witte papier. Plaats het bordje ergens op de taart en dan is het echt af! Een geweldige oude mannen taart, maar natuurlijk kun je zelf ook variaties verzinnen voor een oude vrouwen taart!

Afbeelding 8
Signed,
Kim

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen